Blog

Acasa // blog

KIDS DEBATE – Unicul concurs de dezbateri pentru copii vine acum si in scoala ta!


Data: 18.12.2011

De ce KIDS DEBATE? Pare simplu pentru cei mici sa spuna ca sunt de acord sau nu cu ceea ce se discuta in jurul lor. Cand spunem simplu, ne referim la faimosul raspuns: “D-aia….”, “Pur si simplu…”, “Ca asa zic eu” samd. Aceste raspunsuri SIMPLE  devin doar amintiri din momentul in care cei mici accepta provocarea KIDS DEBATE si se inscriu la cursul de dezbateri sau chiar in club.

Nimic nu este mai placut decat sa vedem cum un copil gaseste argumentele potrivite pentru a-si sustine punctul de vedere, PRO sau CONTRA sau cum alaturi de noii sai prieteni va invata sa lucreze impreuna cu ei pentru a construi un discurs potrivit acelui punct de vedere.


Dezvoltarea personala a unui copil este un proces complex si continuu, iar unul din drumurile interesante pe care le poate batatori este COMUNICAREA, SUTINEREA UNUI PUNCT DE VEDERE, cautand si folosind ARGUMENTELE POTRIVITE. Acestea le descoperim si dezvoltam impreuna NUMAI in cadrul UNICULUI concurs si club de dezbateri pentru copii KIDS DEBATE.

REGULAMENTUL CONCURSULUI

Cap I - Termeni generali

1. Toţi participanţii la concursul “KIDS DEBATE” au obligaţia să respecte termenii şi condiţiile prezentului regulament, în momentul înscrierii considerându-se acceptate toate condiţiile de organizare, desfăşurare şi premiere ale concursului.

2. Concursul “KIDS DEBATE” este organizat în parteneriat cu Centrul de dezvoltare personală CURSURI COPII PLOIEŞTI.

Cap II- Condiţii de înscriere în concurs

3. În concurs participă copiii din clasele a IV-a din şcolile înscrise în concurs.

4. O echipă este formată din 3 membri şi reprezintă o clasă a uneia din şcolile înscrise în concurs.

5. Un participant nu poate face parte din mai multe echipe.

6. Înscrierea şi participarea la acest concurs presupune achitarea unei taxe de 10 ron/participant.

7. Înscrierea la concurs constă în completarea formularului de înscriere în concurs disponibil pe www.CursuriCopiiPloiesti.ro sau direct de la cadrul didactic care reprezintă clasa înscrisă în competiţie.

8. Informatiile referitoare la fiecare dezbatere din cadrul concursului vor fi comunicate pe site-ul www.CursuriCopiiPloiesti.ro.

Cap III- Selecţia participanţilor

9. Selecţia echipelor participante la concursul de dezbateri “KIDS DEBATE” se vaface de către organizatori în urma analizei formularelor (care conţin un discurs pro sau contra temei date) trimise pe adresele de mail ale organizatorilor sau direct de la cadrul didactic care reprezintă clasa înscrisă în competiţie.

10. Evaluarea se va face pe o scară de la 1 la 5 pentru fiecare dintre următoarele criterii: încadrarea în tema propusă, originalitatea ideilor argumentate, logica  argumentelor şi  respectarea normelor gramaticale ale limbii române. Punctajul final este format din suma punctelor obţinute pentru fiecare criteriu în parte.

11. Rezultatele preselecţiei vor fi anunţate în data de 4 mai 2012, orele 12.00 pe site-ul www.CursuriCopiiPloiesti.ro.

12. Dezbaterea va avea loc în două etape: pe şcoală (între clasele fiecărei şcoli participante) şi finală (între clasele care vor reprezenta fiecare şcoală).

13. Tema dezbaterii, componenţa juriului, locaţia şi ora sunt anunţate cu minimum 5 zile înainte de dezbatere pe site-ul www.CursuriCopiiPloiesti.ro, iar echipele vor fi anunţate şi prin intermediul e-mail-ului. 

Cap IV Desfăşurarea dezbaterilor

14. Etapele concursului: 23 aprilie – data limită de depunere a formularelor de înscriere (completarea datelor participantului şi scrierea unui eseu PRO sau CONTRA unei teme stabilite de organizatori); 30 aprilie – 4 mai – interviuri de selecţie; 7-18 mai – etapa pe şcoală (dezbatere liberă); 26 mai – etapa finală (dezbatere liberă).  

15. În cadrul fiecărei dezbateri vor participa 2 echipe (Afirmatoare şi Negatoare) care vor argumenta pro şi contra pe baza temei stabilite de către organizatori.

16. Fiecare echipă îşi va desemna un lider, iar fiecare membru va prezenta pe rând câteun argument în cadrul dezbaterii. În încheiere, liderul fiecărei echipe este cel care trageconcluziile.

17. Discursurile se desfăşoară alternativ între membrii celor două echipe. Primul discurseste cel al echipei afirmatoarea şi are  rolul de a interpreta ipoteza şi de a prezenta argumentele care susţin această poziţie. Următorul discurs, cel negator, are rolul de a contesta poziţia afirmatoare, principala responsabilitate a negatorilor fiind de a contra-argumenta punctual cazul afirmator şi de a prezenta ideea centrală negatoare, care să sintetizeze poziţia proprie.

18. În cazul în care există nelămuriri, participanţii se pot adresa juriului pentru a cere echipei adverse întrebări de clarificare.  

19. Participanţii trebuie să aibă un comportament corect faţă de ceilalţi concurenţi, să nu facă atacuri personale, să nu folosească expresii licenţioase sau injurii, în caz contrar vor fi descalificaţi.

20. Rolul de afirmator sau negator al fiecărei echipe se stabileşte prin tragere la sorţi cu 10 minute înaintea începerii dezbaterii.

21. În etapa finală din luna mai 2012 vor avea loc dezbateri jurizate pentru stabilirea echipelor câştigătoare: locurile I, II, III. 

Cap V- Jurizarea

22. Juriul urmăreşte măsura în care participanţii reuşesc să argumenteze convingător, să organizeze prezentarea, să susţină un discurs persuasiv, să raspundă prompt şi analitic contra-argumentelor echipei oponente.

23. Fiecare membru al juriului va avea o foaie de punctaj, pe care vor fi punctate de la 1 la 5 calitatea argumentaţiei, creativitatea şi stilul de prezentare (cursivitate in prezentare),  pentru  FIECARE participant la dezbatere.

24. Punctajul final este suma punctelor obţinute de fiecare membru în parte. Echipa care obţine punctajul cel mai mare va fi desemnată câştigătoare.

25. Premiile oferite în cadrul concursului constau în materiale educaţionale, vouchere de reducere în cadrul cursurilor organizate de Centrul de dezvoltare personală pentru copii CURSURI COPII PLOIEŞTI şi alte surprize.

26. Premiul special se va acorda unui singur copil care  va avea punctajul cel mai mare, conform fişelor de jurizare şi va consta în participarea gratuită la TABĂRA PENTRU COPII organizată de CURSURI COPII PLOIEŞTI.

27. Toţi participanţii vor primi diplome de participare.

28. În caz de forţă majoră, regulamentul pus la dispoziţia participanţilor poate suferi unele modificări numai cu acordul organizatorilor, fiecare modificare urmând a fi anunţată pe site-ul www.CursuriCopiiPloiesti.ro.

Share on Google+