Ce urmeaza dupa scoala? Hai, repejor, repejor! Ai trei variante corecte la dispozitie. Distractie? Bineinteles, am bifat-o! Altceva. Timp petrecut cu prietenii? Categoric! Ai ghicit doua. Urmatoarea? Invatarea de lucruri noi si interesante? Perfect! Despre asta e vorba la “Aventura Urbana” – programul de vacanta destinat copiilor din Ploiesti: ne distram si invatam lucruri noi si informatii utile intr-o atmosfera calda, primitoare, pozitiva, alaturi de prieteni.
Ce urmeaza dupa scoala? Hai, repejor, repejor! Ai trei variante corecte la dispozitie. Distractie? Bineinteles, am bifat-o! Altceva. Timp petrecut cu prietenii? Categoric! Ai ghicit doua. Urmatoarea? Invatarea de lucruri noi si interesante? Perfect! Despre asta e vorba la “Aventura Urbana” – programul de vacanta destinat copiilor din Ploiesti: ne distram si invatam lucruri noi si informatii utile intr-o atmosfera calda, primitoare, pozitiva, alaturi de prieteni.
Dupa cum vezi, am scos cuvantul “scoala” din ecuatie si l-am inlocuit cu “aventura”. O “Aventura Urbana” in miez de vara la care te asteptam sa iei parte. Incepem pe 18 iunie si ne luam “La revedere!” abia pe 10 august.
Timp de doua luni iti propunem sa ne insotesti intr-o calatorie in lumea bunei dispozitii si a prieteniei. Ti-am pregatit un program diversificat, destul de complex si atractiv, care imbina perfect cunoasterea cu relaxarea. Invatam lucruri noi participand la ateliere tematice, dar ne si distram prin jocuri interactive si activitati sportive. Cool, nu?
La noi, vacanta nu vine cu trenul din Franta. Nu-i asa comoda, ci ii place sa vina fuguta-fuguta, in ritm de… jogging, oprind din cand in cand in zonele de odihna sau in cele unde distractia e in toi. Cum care-s acestea? Ti le spun pe cele mai importante:
“Reinventam povestile” – atelier de scriere creativa unde aflam ce sunt povestile, de unde vin ele, cine le creeaza, cine face parte din ele si cum putem contribui si noi la conceperea lor; faurim personaje noi, le dam viata prin arta cuvantului scris, le asociem cu decoruri magice pe care, ulterior, le vom si desena si le vom strange de-a lungul „Aventurii Urbane” in carticica noastra cu povesti, „A fost odata ca niciodata” .
1, 2, 3 si de la capat – fie ca ne miscam pe ritmurile muzicii, facem yoga sau aerobic, ne jucam cu mingea, cu popicele sau ne intrecem in a manui paletele de badmington, “Aventura Urbana” implica putin sport, atat cat e nevoie pentru a ne mentine in forma.
Si mintea are nevoie de antrenament – asa ca o provocam la o partida de Scrabble sau ALIAS, Pantomima sau Monopoly .
Arts&Crafts – atelier de arte combinate unde sunt incurajate si dezvoltate creativitatea si imaginatia. Realizam felurite obiecte de decor sau lucrusoare utile, picturi si desene inedite, broderie pe hartie si pe etamina, invatam tehnici noi de lucru si ne distram pe saturate.
Calatorie magica in lumea basmelor – momentul de lectura in grup – lectura este sinonimul cunoasterii, al contactului cu propria persoana, cu ceea ce e in jurul nostru, cu realul si irealul deopotriva. Prin lectura ne implicam emotional in lumea cuvintelor iar acesta este primul pas catre procesul creator, valorificand ceea ce am dobandit in urma cititului.
Bine te-am gasit! Ei sunt “Te rog!” si “Multumesc!” – atelierul de bune maniere – e momentul sa ne (re)imprietenim cu regulile de baza din codul bunelor maniere. Tu stii cum si cand trebuie salutam, cum si cand e momentul sa ne prezentam, de ce e important sa ne comportam civilizat?
Din programul „Aventurii Urbane” nu lipsesc filmele documentare despre cele mai indragite sau rare sau ciudate animale si insecte, despre Pamant, despre paduri si oceane. Nu lipsesc nici orele dedicate temelor de vacanta. Cu cat le faci mai repejor si mai corect, cu atat vei avea mai mult timp pentru odihna si distractie.
08:00 – 08:15 - primirea copiilor
08:15 – 09:00 – jocuri indoor (Uno, Scrabble, Monopoly, Alias, etc.)
09:00 – 10:00 – jocuri outdoor (jocuri pentru dezvoltarea capacitatii de organizare, orientare in spatiu si atentie, jocuri pentru dezvoltarea echilibrului, etc.)
10:00 – 10:30 – gustare delicioasa, dar mai ales sanatoasa (fructe sau iaurt)
10:30 – 12:00 – atelier
luni: Citim – Povestim – Interpretam (Atelier de Teatru)
marti: Arts&Crafts (Atelier creative)
miercuri: “Cine sunt eu?” (Atelier de dezvoltare personala)
joi: (Re)Inventam povestile!(Atelier de scriere creativa (fiecare text creat de copii va fi inserat in cartea noastra cu povesti: “A fost odata ca niciodata…”)
vineri: Broderie pe hartie (Atelier creativ: felicitari, mini-tablouri si alte obiecte decorative realizate prin tehnica string art)
12:00 – 12:30 – “Te rog! Multumesc! Cu placere!” – mini-atelier de bune maniere
12:30 – 13:00 – masa de pranz, gustoasa si sanatoasa (masa de pranz este pregatita cu grija de prietenii de la H12)
13:00 – 14:30 – momentul de relaxare prin vizionarea de documentare (Planet Earth, African Cats, Bears, Big Cat Diary, Life of Birds, Ants, Life of Birds, etc.)
14:30 – 15:00 – fiecare copil va nota in “Calendarul descoperirilor” cele mai inedite lucruri aflate din documentarul vizionat.
15:00 – 15:30 – pauza de sport (activitati fizice diverse – aerobic, dans, yoga pentru copii etc.)
15:30 – 16:00 – gustare delicioasa, dar mai ales sanatoasa (fructe sau iaurt)
16:00 – 17:00 – activitati de relaxare prin pictura, desen, lectura.
*in cadrul programului de vara Aventura Urbana, copiii vor avea posibilitatea sa isi realizeze si temele de vacanta.
Aventura urbana este un program in care accentul este pus pe fiecare copil in parte. Altfel spus, noi tinem cont de nevoile individuale ale fiecaruia, de stilurile de invatare/efectuare a temelor diferite pe care copiii le dezvolta.
Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care lucram cu grupe de maximum 15 copii. Fiecare copil va primi atentia si indrumarea de care are nevoie. Informatiile obtinute in urma lectiilor din clasa vor fi fixate prin efectuarea corecta a temelor, prin explicatii suplimentare – acolo unde este nevoie – acestea vand rolul de a fixa cunostintele dobandite.
Accentul se pune pe calitatea informatiilor si a metodelor de lucru si interactiune cu copiii, nu pe cantitatea de lectii suplimentare efectuate.