De ce avem nevoie sa crestem rezilienta in aceste timpuri in randul copiilor si adolescentilor?
Raspunsul vine chiar de la parintii cu care am lucrat in cabinet sau in scoala in ultimii 15 ani: pentru ca ne dorim ca el, copilul/ tânărul sa poată face fata provocărilor diverse: atât în mediul scolar, cât și în gestionarea emoțiilor sau a provocărilor vieții.
Rezilienta este aceasta abilitate de a ne reveni după socuri, trauma ori incidente care ne dezechilibrează.
Studiile au demonstrat că factorul comun pentru copiii care dezvoltă reziliența este sa aibă cel puțin o relație stabilă și plină de conectare cu un părinte, un îngrijitor sau un alt adult, cum ar fi un profesor, care îi sprijină. Aceste relații oferă o reacție personalizată, un cadru și o protecție care îi protejează pe copii de perturbarea dezvoltării.
Una dintre cele mai importante implicații ale acestui aspect este ideea că reziliența unei persoane în curs de dezvoltare nu depinde in totalitate de corpul și mintea copilului/adultului.
Capacitatea unei persoane de a se adapta la provocări depinde de conexiunile sale cu alte persoane și sisteme exterioare (precum scoala, activitati extrascolare) prin intermediul relațiilor și a altor procese.
Abilitățile de reziliență si de conectare pot fi învățate si va invitam în cadrul atelierului sa exploram:
1) contextul diferitelor aspecte “ ascunse” care stau la baza "problemelor de comportament" la copii și adolescenți, cum ar fi lipsa de atenție și concentrare, agresivitatea, comportamentul sfidător, comportamentul pasiv, dificultățile de învățare;
2) instrumente de îmbunătățire a contactului, deoarece contactul este în centrul creșterii rezilienței și a unui sentiment puternic de sine la copii și adolescenți și, de ce nu, la adultii din preajma copiilor.
A fi rezilient în rândul copiilor nu înseamnă că aceștia nu vor mai întâmpina dificultăți sau suferință, totuși, obiectivul principal în timpul workshopului este de a aborda noi modalități de a înțelege întreruperea contactelor și de a le gestiona într-un mod creativ și jucăus.
Atelierul va acoperi o parte teoretică (raspunsul la intrebarea “ De ce copilul se poarta asa?”) prin conceptul de Ciclul de contact (Perls,1947) și o parte experiențială (“Si ce facem? Cum putem interveni?”): încorporarea noilor informații în practică prin joc și experimente impreuna.
Workshopul este experiential si va presupune lucrul impreuna.
Cui se adresează:
Durata: 3 h
Cand: joi, 26 octombrie 2023, ora: 17.30
Data limita de inscriere: luni, 23 octombrie
Investitie: 150 lei/persoana
Locatie: SpeakUp School - sediul Vest
Alina Comendant, MSc-TA, trainer si supervizor in psihoterapie, psihoterapeut certificat - lucrează cu copii și adolescenți de peste 15 ani în practica privată și în școli (a lucrat in Ploiesti, iar in prezent locuieste si lucreaza in Olanda).
Specializarea Alinei este pe lucrul cu traumele de dezvoltare prin prisma analizei tranzacționale, a terapiei prin joc Gestalt și a terapiei cu lut.
Impreuna cu Speak Up School a dezvoltat o serie de cursuri, printre care un optional de dezvoltarea inteligentei emotionale la copiii din clasele primare si gimnaziale timp de 5 ani (2011-2016), activitate de care s-au bucurat peste 300 de parinti si copii din diverse scoli prahovene.
Va invitam cu drag!
Daca aveti nevoie de mai multe detalii ne puteti suna la numarul de telefon 0736 997 294 sau ne puteti scrie pe adresa de e-mail: hello@speakupschool.ro.