__

Stefania Maracineanu

Profesor de limba engleza

Inca de cand eram mic copil priveam cu mare incantare, uimire si respect catre profesori si catre aceasta profesie. Ma inchipuiam pe mine acolo, in locul profesorului si astfel ca de-a lungul anilor petrecuti in invatamant, din locul de elev si student, am lucrat, constient sau inconstient, catre si pentru realizarea dorintei mele de a fi intr-o buna zi in aceasta ipostaza. Mi-am dorit sa pot sa fiu capabila in a-i ajuta pe copii sa invete cu si din placere, sa ii fac sa aiba incredere in propriile lor puteri si sa (re)descopere placerea de a invata lucru noi, iar experinta din timpul facultatii, prin intermediul modulului psihopedagogic pe care l-am urmat, mi-a oferit fundatia si rampa de plecare pentru a putea duce la buna indeplinere aceasta sarcina.

In procesul de invatare consider ca un lucru extrem de important este o buna comunicare intre profesor si elev, astfel ca imi bazez metodele de lucru pe implicarea activa a elevilor in acest proces, implicare ce se realizeaza prin diverse jocuri si activitati interactive, care sa ii ajute pe acestia atat in achizitia de cunostinte noi cat si in dezvoltarea dorintei de a descoperii cat mai multe lucruri noi. In ceea ce priveste rolul profesorului, pot spune ca acesta este cel mai bine surprins in notiunea de pedagog, un cuvant ce provine din termenul grecesc „paideia” pe care l-am tot auzit repetandu-se in timpul facultatii, si care poate inteles prin ideea conform careia profesorul este cel care „il tine de mana pe copil”, il indruma si il formeaza, totodata oferindu-i tot sprijinul si informatiile de care are nevoie pentru a se forma ca individ in societate. Un profesor trebuie sa ii inspire pe elevii sai si sa ii ghideze. Sunt adepta „construirii” unui mediu relaxat, prietenos si confortabil pentru copii, cu scopul de a-i ajuta cat mai mult in procesul lor de invatare.

Daca este vorba sa vorbesc despre pasiuniile mele, pot spune cu mana pe inima ca, pe langa meseria de profesor, marile mele pasiunii sunt cititul, istoria si dansul. Daca ar trebui sa imi aleg un loc in care sa imi petrec tot restul vietii, acela ar fi intr-o biblioteca plina pana la refuz, dar care sa aiba si un casetofon sau radio. Nu trece zi in care sa nu ascult muzica sau sa repet ori sa invat cate o miscare de dans. De asemenea imi place foarte mult sa ma plimb, sa descopar locuri noi si sa traiesc experiente noi.

In ceea ce priveste parcursul meu universitar, am absolvit in anul 2019 Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Litere, programul de licenta Limba si literatura romana-limba si literatura engleza, precum si modulul psihopedagogic, nivelul I, in cadrul facultatii de Pedagogie si Stiintele educatiei. Iar din acest an sunt si absolventa a programului de master Cultura si politica in context european si international, tot in cadrul Facultatii de Litere, Universitatea din Bucuresti.